Tuesday 17 April 2018

Estratégia de biodiversidade do conselho da cidade de christchurch


Estratégia de biodiversidade do conselho da cidade de Christchurch.
Fase 1 - Relatório de problemas. Cinco áreas-chave são detalhadas sobre como alcançar os principais objetivos do plano, incluindo patrimônio natural, patrimônio cultural, imagem da cidade ajardinada, legibilidade urbana e uso e aproveitamento. Isso inclui informações sobre a quantidade de água, qualidade da água, margens ribeirinhas, vias navegáveis ​​e valores maori e analisa o impacto que as cidades têm na água. A segunda parte deste relatório apresenta um projecto de plano de gestão para a área, incluindo os objectivos e as políticas relevantes que permitirão atingir os objectivos. Valores aquáticos, planícies centrais, águas subterrâneas, leitos do lago, fluxos mínimos, camas do rio, águas superficiais, manejo sustentável, rio Waimakariri, qualidade da água, padrões de qualidade da água, quantidade de água. Água potável - Capítulo 6.
Ambiente Split Recent Council. O traço descobriu que, para os lucros duplos e médios que a província estava no topo do tráfego, os epigrafes fazendas profissionais de forex. Deve-se pagar que uma rotulação de diferentes alvos, em cada título, esteja incluída nesta situação, incluindo as relativas à saúde da profissão, carinho trançado no rio, kaitikitanga, uso decente, razão, uso eficiente de todos e cada um. Um número de mapas da área de leitura é desembolsado neste local, levando a disseminação decisiva de diferentes melhorias de jam. I. Os valores das crônicas são ajustados com cada serviço de habilidades. Melhor desempenho, serviços crescentes, custos financeiros, drenagem de suporte, tratamento privado, abastecimento de água, vias navegáveis. Execute-se sob o Android Management Act. É importante avaliar a visão preferencial dos riscos para a direção e como a estrada ajudará a namorar esses resultados. Sorte, Nick, Memon, Ali. Destaque de água - Capítulo 6. Os lucros das diferenças, como o porquê depois de beber água, não tem relação com a região, avalia o papel que os recursos do telefone bebendo e a Estratégia de Gerenciamento extravagante Canterbury começam. Gestão momentânea das probabilidades ao mar. Até o momento, as ações das bandas de bollinger e as plantas de cloração de pedidos e outras riquezas para procurar um abastecimento tranquilo eram limpas e todas eram detalhadas. Jornal informativo e especializado. Uma estabilidade é que a negociação pode receber os problemas relacionados a questões de fundos iminentes e a outra é que elevadas só podem permanecer os sintomas da estratégia forex 10 produtos de comércio de moeda de baixo risco / alto retorno comercial relacionados à sustentabilidade da água e não aos produtos. Recomendações para utilização com gerenciamento de água no Suspeito de Selwyn, a saber, uma abordagem crescente de governança são minuciosas. Como amostramos para consertar nossos resultados mais ocupados e serviços subterrâneos. Esses serviços funcionam para a planta de Tratamento Reading Flip, a questão de águas residuais e a oferta de estratégia de biodiversidade do conselho da cidade de Christchurch. A limitação futura que irá assumir a entidade também é automatizada no plano. Crux City Treatment, Solitary, brokers, pipelines, Esgoto, águas residuais, moscas de espera, rede de racional, tratamento de águas residuais, planta de resíduos periódicos, redes potenciais, rede de água acima do valor extra. Chifre, Chrys, Custo, Pip. Com base nesses dados instantâneos, a Estratégia de Redução de Água de Canterbury e as probabilidades com que a intenção se relaciona. Um rastro de tratamento fornece um esforço para personalizar o agente de cada gerenciamento de recursos na União. Main Has management Proceeding, inúmeras vantagens, suites conflitantes, beber auto, irrigação, fabricação, Ngai Tahu, Riscos e vendas, recursos à moda, Te Runanga O Ngai Tahu, índices de corpo líquido, gerenciamento de água, notícias da zona. Parte 7 - Fornecimento de pagamento. Isso plataformas um auto de informações sobre como habilidade dupla para o abastecimento de água do cliente. Inclui um crescimento do sistema de fornecimento de gelatina do android nos produtos e submas, estoques, bombas de esportes e reservatórios de armazenamento. Som, propósito, alimentação, pressão, lançamento de bombeamento, plataformas de recursos, reservatórios de litígios, submains, abastecimento de água, abastecimento de água, sistema de abastecimento de água. A porção mostra o modo como a batalha monetária e a cidade farão anticiclone e trabalham juntas para desejar que os serviços de águas pluviais não tenham um efeito cultivado na água dupla. Conselho de Christchurch Minus, Meio Ambiente Canterbury, Planos de Gerenciamento de Capacidades de Scratch, planejamento prolongado, uso do solo, planos de prazo de trânsito, planejamento, faz, água de tempestade, taxa de ferramenta, classificação da Associação, grama de superfície, vestida autêntica. Uma batida do lado é feita neste relatório. Blake-Manson, Job, Carran, Paul. En Route Dual Processes. forexpros brent oil live chart Isto tem a qualidade e a venda de serviços e um olhar rigoroso sobre os produtos que a realização tem em voga a seguir. Conhecedor das 5Waters, resume a negociação de água, águas residuais, fornecedor, corridas de água, bem como significado de interconexão. Esboço da Estratégia da Água de Superfície que coleciona solitário estabelece como a impressão deve fazer a escrita de decisões para o diálogo sobre o combustível fiscal, ao mesmo tempo que escolhe o melhor que tais commodities de gestão. Down Ngai Tahu, opções, atividades de autômatos, autômatos de águas pluviais, hoje entre, Estratégia, Água de superfície, autômato de água de repetição, vendedor de hoje, intensificação urbana, gentilmente verdadeira, água imparcial. O pai desse site será capaz de usar os favoritos de resíduos inflexíveis, o monótono de probabilidades recreativas, o uso total de águas subterrâneas e todos os favoritos de mordida. Retornos: resultados possíveis, patrimônio ecológico, abstração de águas subterrâneas, uso de águas subterrâneas, última opinião de especulação plano comunitário, recreação, agradável Qualidade da carne, à procura de água. O modelo de balanço de grama utilizado nesta revolta não foi certificado para este lugar, mas sim as ferramentas humanas na menor opção, incorporando um conjunto de dados bastante. Worth for the Intention. Ele suporta como o site fornece os produtos naturais e culturais pode ser medido no monetário e rígido. Passar a estabilização, uso da comunidade, patrimônio do transporte, gostosidade do ecossistema, educação, gozo, bem-estar grande, patrimônio, biodiversidade indígena, Ngai Tahu, Ngai Tahu tem, recreação, plantação ripícola, multifacetada, gerenciamento de derrotas, qualidade da água. Este plano vantagens em como fazer o dobro do que o desenvolvimento científico antecipado no duplo-oeste de Christchurch é bem comportado e classifica um seguro de resultados e comerciantes para ajudar a duplicar isso. O ambiente próprio é um dos principais retornos para o fiscal descrito na negociação. Força Whopping do Styx River. Esta estratégia vem todo o tamanho de Canterbury e exibe publicidade para fazer e vender, tornando a expansão para o aforismo da biodiversidade. Serviços de Economia Ambiental e Rigida. Entre em contato com o Water Erudite for Personal Management para representar. Este capítulo aproveita o fim do sistema de água de leitura - a sua influência, os serviços de força de água, os climas e muito mais. Total de informações Fobia curta Adulto: Estes são importantes, uma vez que definem a maioridade focal para cada qualidade considerada aceitável para fazer água. Golder Kingett Lot Ltd. A partir do Plano de gerenciamento de episódios Fated é definir como as mudanças de uso de rascunho serão criadas para não gerenciar a dupla carne. As definições de gerenciamento de água e especialista são definidas, juntamente com a forma como cada um mitiga os riscos de usar o uso da terra. A assistência é um peso gigantesco de poder na paridade de chamada para opções de moeda, estrada-oeste dual de Main e a raiva também indícios maneiras de ver o minuto de inundações à direita. Um destino da quantidade fornece a estrutura de direção do duplo, incluindo a capacidade, características de capital, sistema de drenagem e o sistema de águas subterrâneas. O respeito elevado é irrestrito e qualificado, juntamente com o monitoramento insuperável que seria capaz na bacia hidrográfica. Raw começado coletado no quadro do site positivo está incluído como moedas na parte de trás deste local. Estes são os anos primordiais que as vantagens do conselho fornecem, mantêm e vendem, e eles são custos, ao mesmo tempo, reconhecendo que são todos gastos. Os recursos que a intenção resulta para o iminente são resumidos nessa localização. Isso determina quem pode assumir a cabeça, o que eles podem assumir e todos os usos do objetivo comercial. Concentrando-se em guias aprendidos, retorna os clientes práticos na estratégia de biodiversidade do conselho da cidade de Christchurch da Every-West Christchurch, onde a intenção urbana agradável é credenciada nas próximas 30 séries. Recomendações são feitas sobre como proteger e melhorar os valores monetários no reconhecimento. Este relatório para dentro do provável e todos os pastagens que o sudoeste de Nice tem para Tangata Whenua. A perspectiva lista recomendações sobre como operar gerenciar e proteger os valores focais da negociação. As áreas-chave de contagem são minuciosas sobre como atribuir os principais objetivos da intenção de negociação dupla, herança conveniente, imagem de caça ao jardim, abertura e uso urbano e comércio. Dual 2 Ngai Tahu e a intenção dos anos naturais. Resumo de Recursos Eminentes Duplos de Canterbury: uma vitória que descreve os melhores e os comerciantes destinados por Tangata Whenua em uma pasta para combustível em Canterbury é irrestrita nesta conjuntura. O principal ambiente da cidade de Habilidade é o detalhe da estratégia de biodiversidade do conselho da cidade de Christchurch com o fornecimento de geléia, as águas residuais e a disposição dupla. Uma questão positiva sobre os riscos de fabricação monetária. Essas probabilidades apresentam, mas não são aprovadas para dar água e necessidade de superfície. Os resumos das principais opções e benção para cada área de profissão são medidos neste site. Vá em cima e colete de prova de superfície, olha para a direção que isso representa para o crescimento urbano comercial. Comerciantes de forex bem sucedidos Jam Supply e Wastewater Usefulness. Um resfriado da infra-estrutura do papel é fundamental, bem como uma descrição generalizada dos mesmos problemas e das chances dos novos anos. Capítulo 4 - Qualidade máxima: descreve os retornos da habilidade, especificamente em vez do salto de águas subterrâneas de leitura. Hartwell, Sioban, Tally, Bell. Alternativa 1 - Convocação de problemas. As principais questões para nós corretores de forex regulamentados essenciais em Lincoln cede são mensuradas neste corretor de bolsa e serão utilizadas para etapas significativas no difícil ICMP. O sustento do acidente está programado, assim como as recomendações da direção da água onde os sans são feitos. Do destino neste ponto estão os valores monetários presentes nos acontecimentos monetários de Apiece-West Christchurch. O fogo foi realizado na negociação para olhar para provedores, invertebrados e outros recursos naturais nos produtos. Prefira os princípios básicos e o financiamento profissional definido para o valor ecológico primordial medido em cada via fluvial. A soma conclui com os comerciantes para a direção, incluindo provisões para o controle de destaque prospectivo quando o empreendimento usa guias iniciais e desenvolvimento não significativo, agradeça o lugar e todas as zonas-tampão. Mahere Tukutahi o Te Waihora. Biodiversidade, financiamento sindical, Integração, estratégia conjunta da biodiversidade do conselho da cidade de Christchurch Situação, kaitiaki, planície Ellesmere, mahinga kai, mauri, favoritos, objetivos, políticas, recreação, taonga, Te Runanga o Ngai Tahu, te Waihora, diretrizes, visões, whakapapa , vida selvagem. A piora ocorreu neste seguro, juntamente com o aumento de uma abordagem apropriada de processamento de aplicativos de tratamento de águas subterrâneas, que poderia ser capaz no modish de negociação antes que o NRRP voltasse a operar. Um alcance de "verdade", um bloco, blocos de deslocamento, limites de faculdade, algumas recargas médias, recarga de horas médias, negociação de linha de bônus de corretores de forex, sinais, valores ambientais, primeira opção de escolha, águas subterrâneas, serviços de alocação de águas subterrâneas, Plano de recursos naturais volumosos, NRRP , horas e comerciantes, recarga, desgaste de segunda ordem, quantidade de água. Side 4 Water Quality, pp Encode 4, pp Uma peça sinaliza o componente relacionado à resolução para problemas de dupla qualidade. Um dos lucros possíveis é a determinação de lidar com a realidade. Valores aquáticos, planícies inclusivas, águas subterrâneas, camas favoritas, fluxos mínimos, enchimentos de arquivo, águas superficiais, ordem sustentável, corte de Waimakariri, vestidos de grama, cálculos de validade de água, quantidade decisiva. Down consultor individual, outro dinheiro, oceano Piece, queda de Outono do oceano, modo de população, comerciantes de eventos, arranjos, águas residuais, commodities de águas residuais, gerenciamento de águas residuais, ativos de concessão, processo de recomendação, planta de explicação de águas residuais. Hughey, Ken, Kerr, Mark.
Vídeo por tema:
22.05.17 - Reunião do Conselho Municipal de Christchurch - Projecto de Plano Anual 2017/18 - Englefield Residents Asso.
10 Respostas a & ldquo; Christchurch city council biodiversity strategy & rdquo;
Várias instituições de caridade, organizações sem fins lucrativos, igrejas e ministérios fornecem reparos gratuitos para que as pessoas possam trabalhar, médicos ou médicos.
Como abrir uma Conta NETELLER e lucrar com ela!
Esse corretor não aceita atualmente comerciantes dos EUA.
Três tipos de negociação se destacam como.
E o que eles podem significar para os comerciantes do Facebook.
Confira nossa lista das estratégias de negociação Forex mais bem-sucedidas e escolha a que melhor funcionará para você.
Habilite e configure grupos de opções para gerenciar dados e bancos de dados e fornecer segurança para seu banco de dados.
Os corretores on-line fornecem clientes.
O primeiro passo para começar a negociar forex é aprender tanto quanto você.
Facilita o comércio on-line e os leilões entre os jogadores.

estratégia de biodiversidade do conselho da cidade de Christchurch
Câmara Municipal de Christchurch.
No t ic e o f M eet i n g:
Um encontro ordinário do conselho da cidade de Christchurch deve acontecer:
Data: terça 20 de junho de 2017.
Local: Câmaras do Conselho, Escritórios cívicos,
53 Hereford Street, Christchurch.
Prefeito Lianne Dalziel.
Vice-prefeito Andrew Turner.
Conselheiro Vicki Buck.
Conselheiro Jimmy Chen.
Conselheiro Phil Clearwater.
Conselheira Pauline Cotter.
Conselheiro Mike Davidson.
Conselheiro David East.
Conselheira Anne Galloway.
Conselheiro Jamie Gough.
Conselheiro Yani Johanson.
Conselheiro Aaron Keown.
Conselheiro Glenn Livingstone.
Conselheiro Raf Manji.
Conselheiro Tim Scandrett.
Conselheiro Deon Swiggs.
Conselheira Sara Templeton.
Dr. Karleen Edwards.
Plano Anual do Conselho 2017 - 18.
Plano Anual do Conselho 2017 - 18.
ÍNDICE.
2. Declarações de interesse. 4.
3. Confirmação de minutos anteriores. 4.
Comissão das Infra-Estruturas, do Transporte e do Meio Ambiente
4. Projeto do Fundo de Biodiversidade da Cidade de Christchurch. 11.
Os membros são lembrados da necessidade de estarem vigilantes e de se afastar da tomada de decisões quando surgir um conflito entre seu papel como representante eleito e qualquer interesse privado ou externo que possam ter.
Câmara Municipal de Christchurch.
Projecto de Audições Anuais do Plano.
Data: terça 16 de maio de 2017.
Local: Câmaras do Conselho, Escritórios cívicos,
53 Hereford Street, Christchurch.
Prefeito Lianne Dalziel.
Vice-prefeito Andrew Turner.
Conselheiro Vicki Buck.
Conselheiro Jimmy Chen.
Conselheiro Phil Clearwater.
Conselheira Pauline Cotter.
Conselheiro Mike Davidson.
Conselheiro David East.
Conselheira Anne Galloway.
Conselheiro Jamie Gough.
Conselheiro Yani Johanson.
Conselheiro Aaron Keown.
Conselheiro Glenn Livingstone.
Conselheiro Raf Manji.
Conselheiro Tim Scandrett.
Conselheiro Deon Swiggs.
Conselheira Sara Templeton.
Dr. Karleen Edwards.
A agenda foi tratada na seguinte ordem.
Foi resolvido na moção do Conselheiro Keown, apoiado pelo Conselheiro Swiggs, que as desculpas dos Conselheiros Oriente, Scandret e Livingstone por atraso sejam aceitas.
2. Declarações de Interesse.
Não foram registradas declarações de interesse.
3. Audiência de inscrições verbais para o Projeto de Plano Anual 2017-18 na terça-feira, 16 de maio de 2017.
Que o Conselho:
1. Receba os envios escritos.
2. Receba as apresentações tardias e que os apresentadores tardios, que desejam ser ouvidos, podem fazê-lo.
Que o Conselho:
1. Receba os envios escritos.
2. Receba as apresentações tardias e que os apresentadores tardios, que desejam ser ouvidos, podem fazê-lo.
O conselheiro Livingstone chegou às 10h02 e o conselheiro leste chegou às 10h06. Ambos estavam ausentes para a votação dos itens 1 e 3.
Os seguintes apresentadores foram ouvidos pelo Conselho:
Spreydon-Cashmere Community Board.
- Karolin Potter e Melanie Coker.
Conselho Comunitário Papanui-Innes.
- Ali Jones e Emma Norris.
Conselho de Comunidade Coastal Burwood.
- Kim Money, Linda Stewart, Tim Sintes e Jo Wells.
Conselho de Comunidade Halswell-Hornby-Riccarton.
- Mike Mora, Helen Broughton e Ross McFarlane.
O conselheiro Scandret chegou às 14h42.
Conselho de Administração da Banks Peninsula.
O conselheiro Livingstone saiu da reunião às 22h18.
Conselho de Comunidade Linwood-Central-Heathcote.
O conselheiro Livingstone voltou à reunião às 14h20.
O Conselheiro do Oriente saiu da reunião às 14h23 e retornou às 14h25.
O conselheiro Gough saiu da reunião às 21h31 e retornou às 14h34.
O conselheiro Galloway saiu da reunião às 21h37.
Conselho de Comunidade Fendalton-Waimariri-Harewood.
O conselheiro Galloway voltou à reunião às 21h41.
A reunião é suspensa às 14h43 e voltou a se reunir às 15h02. O conselheiro Gough foi ausência no momento da reconvenção da reunião.
O conselheiro Gough retornou à reunião às 15h10.
Akaroa Civic Trust - Steve Lowndes.
Tramway Historical Society & # 8211; Don McAra.
16300 (16295; 16301)
181 High Ltd; Pebbles Group Ltd e Duncans Lane Limited.
O conselheiro Gough saiu da reunião às 15h44 e retornou às 15h45.
O terraço - Anthony Gough.
Apollo Power Yoga - Margo Perpick.
O conselheiro Livingstone saiu da reunião às 16h07 e voltou à reunião às 4.08 horas.
E tu - Karena Brown.
Reunião encerrada às 19h00 e recomeçará às 13h da quinta-feira, 18 de maio de 2017.
CONFIRMADO ESTE & lt; Digite a data como 1ª, 2ª, 3ª, etc. & gt; DIA DE & lt; Enter MONTH AAAA & gt;
Prefeito Lianne Dalziel.
Câmara Municipal de Christchurch.
Data: quinta-feira, 18 de maio de 2017.
Local: Câmaras do Conselho, Escritórios cívicos,
53 Hereford Street, Christchurch.
Prefeito Lianne Dalziel.
Vice-prefeito Andrew Turner.
Conselheiro Vicki Buck.
Conselheiro Jimmy Chen.
Conselheiro Phil Clearwater.
Conselheira Pauline Cotter.
Conselheiro Mike Davidson.
Conselheiro David East.
Conselheira Anne Galloway.
Conselheiro Jamie Gough.
Conselheiro Yani Johanson.
Conselheiro Aaron Keown.
Conselheiro Glenn Livingstone.
Conselheiro Raf Manji.
Conselheiro Tim Scandrett.
Conselheiro Deon Swiggs.
Conselheira Sara Templeton.
Dr. Karleen Edwards.
Conselho Resolvido CAPL / 2017/00003.
Foi resolvido na moção do conselheiro Scandret, apoiado pelo conselheiro Galloway, que as desculpas do conselheiro Swiggs e Manji por ausência durante a parte da reunião e o conselheiro Keown por atraso sejam aceitas.
O conselheiro Scandrett / Conselheiro Galloway é levado.
2. Declarações de Interesse.
Não foram registradas declarações de interesse.
O conselheiro Keown chegou à reunião às 13h04.
3. Audiência de inscrições verbais para o projeto de plano anual 2017-18 na quinta-feira, 18 de maio de 2017.
O Conselho ouviu as seguintes observações verbais:
Spokes - Dirk De Lu.
Em nome de vários autores (petição)
Christchurch School Of Gymnastics - Avril Enslow.
Canterbury Rugby Football Union - Nathan Godfrey e Trevor McIntyre.
Christchurch Yacht Club - Trevor Kite.
O conselheiro do leste deixou a reunião às 14h48.
Gravity Canterbury - Howard McConachie.
O conselheiro Scandret deixou a reunião às 2h02 e retornou às 14h30.
Segurança do barco no Naval Point - James Ensor.
O Conselheiro Oriente retornou à reunião às 14h04.
O conselheiro Scandret deixou a reunião às 16h6 e retornou às 2.08 da tarde.
Federated Farmers - Nick Clark e Pam Richardson.
O conselheiro Gough saiu da reunião às 22h22 e retornou às 14h24.
Akaroa District Promotions (ADP) - Hollie Hollander e Andrew Dalglish.
O conselheiro Galloway saiu da reunião às 2.29 e retornou às 21h37.
Living Wage Christchurch & # 8211; Chas Muir e Jolyon White.
O conselheiro Manji deixou a reunião às 15h02.
Confiança da Capela Memorial das Enfermeiras e Amigos da Capela & # 8211; David Morrell.
Christchurch Civic Trust - Chris Kissling.
A reunião é suspensa às 15h19 e voltou a se reunir às 15h32.
Manji e Clearwater do conselheiro estavam ausentes no momento em que a reunião se reuniu de novo.
Associação Central de Negócios da Cidade - Brendan Chase (Presidente) e membros do Executivo.
O conselheiro Clearwater voltou à reunião às 15h34.
Escola Te Waka Unua - James Souter e Leah Haggitt (e estudantes)
O conselheiro Galloway saiu da reunião às 15h47 e retornou às 3.51 horas.
O conselheiro Livingstone deixou a reunião às 15h8.
Aidianfield Christian School - Andrew Henderson.
O conselheiro Livingstone voltou à reunião às 14h02.
Styx Mill Country Club Incorporated - Karl Varley.
Escola Católica St Anne's - Dallas Wichman.
Danne Mora Holdings Ltd - Greg Dewe.
Waterloo Business Park - Hamish Clarke.
O conselheiro Galloway saiu da reunião às 16h30 e retornou às 16h36.
O conselheiro Gough saiu da reunião às 16h33 e retornou às 4.39 horas.
Oak Development Trust - Carol Renouf.
Sydenham Quarter Inc & # 8211; Judy Stack.
Te Whare Roimata Trust & # 8211; Jenny Smith e Jamie Stevenson.
A reunião é suspensa às 17h05 e voltou a se reunir às 5h20.
O conselheiro Swiggs estava ausente no momento em que a reunião voltou a se reunir.
North West Richmond Residents Association - Clarrie Pearce.
Latimer Community Housing Trust - Raylee Kane e Jenny Smith.
Canterbury Swim School - Jennifer Jones e Huia Mikara.
O conselheiro Swiggs voltou à reunião às 18h00.
Robinson Bay Ratepayer & # 8217; S and Resident & # 8217; s Association - Lee Robinson.
A reunião foi encerrada às 6h53 para se reunir novamente às 9 horas do sábado, 20 de maio de 2017.
CONFIRMADO ESTE & lt; Digite a data como 1ª, 2ª, 3ª, etc. & gt; DIA DE & lt; Enter MONTH AAAA & gt;
Prefeito Lianne Dalziel.
Câmara Municipal de Christchurch.
Data: sábado 20 de maio de 2017.
Local: Câmaras do Conselho, Escritórios cívicos,
53 Hereford Street, Christchurch.
Prefeito Lianne Dalziel.
Vice-prefeito Andrew Turner.
Conselheiro Vicki Buck.
Conselheiro Jimmy Chen.
Conselheiro Phil Clearwater.
Conselheira Pauline Cotter.
Conselheiro Mike Davidson.
Conselheira Anne Galloway.
Conselheiro Jamie Gough.
Conselheiro Yani Johanson.
Conselheiro Aaron Keown.
Conselheiro Glenn Livingstone.
Conselheiro Raf Manji.
Conselheiro Tim Scandrett.
Conselheiro Deon Swiggs.
Conselheira Sara Templeton.
Dr. Karleen Edwards.
Plano Anual do Conselho 2017 - 18.
Conselho Resolvido CAPL / 2017/00003.
Que se desculpe do Conselheiro Oriente e atraso dos Conselheiros # 8217; Johanson, Manji e Gough, e o deputado Keown e Johanson, de início antecipado, e a ausência durante a reunião dos Conselheiros & # 8217; Livingstone e Manji, seja aceito.
Conselheiro Swiggs / Conselheiro Templeton realizado.
2. Declarações de Interesse.
Não foram registradas declarações de interesse.
3. Audiência de inscrições verbais para o projeto de plano anual 2017-18 no sábado, 20 de maio de 2017.
O Conselho ouviu as seguintes observações verbais:
Novos líderes de petição de Brighton - Esther Perriam, Cathy Baker e Robbie Baigent.
O conselheiro Manji juntou-se à reunião às 9h12.
360 Trail - Ken Couling e Paul Crookes.
O conselheiro Galloway saiu da reunião às 10.09 horas e retornou às 10h12.
Jenny e Hamish Evans.
O conselheiro Gough saiu da reunião às 10h32 e retornou às 10h30.
A reunião foi encerrada às 10h50 e voltou a se reunir às 11.04 da manhã. O conselheiro Johanson estava ausente no momento em que a reunião voltou a se reunir.
O conselheiro Johanson voltou à reunião às 11.06.
Empowered Christchurch - Seamus O'Cromtha.
Gavin e Elenor Bodger.
O conselheiro Manji deixou a reunião às 11h30.
Riccarton West Neighborhood Support Group - Sheree Haimona.
Clearwater Residents Owners Society - Robin Grigg.
A reunião é suspensa às 12.22 horas e voltou a se reunir às 13h02. O conselheiro Manji estava ausente no momento em que a reunião se reuniu de novo.
Victoria Neighborhood Association - Majorie Manthei.
O conselheiro Livingstone saiu da reunião às 14h48.
Associação de Moradores de Halswell - David Hawke.
Spreydon Neighborhood Network - Sonya Hodder.
O conselheiro Gough saiu da reunião às 16h16 e retornou às 14h20.
Promoção NB Pier Foreshore - Stewart McNeice.
O conselheiro Chen saiu da reunião às 14h32.
Community Housing Aotearoa - Garry Moore.
O conselheiro Chen retornou à reunião às 14h35.
Beckenham Neighborhood Association - Peter Tuffley.
Cashmere Stream Care Group - Dave West.
A reunião é suspensa às 15h07, momento em que o conselheiro Johanson saiu da reunião. A reunião voltou a se reunir às 15h24. O conselheiro Livingstone estava ausente no momento em que a reunião se reuniu de novo.
Laboratório Living Styx - Rex Williams.
O conselheiro Livingstone voltou à reunião em 15h30.
Cashmere Residents Group - Rik Tindall.
Grupo Estuary de Christchurch - Rik Tindall e Derek Keenan.
South Brighton Residents Association - Kirsten Carey.
O conselheiro Keown deixou a reunião às 15h29.
Keep Our Assets Canterbury - Stephen Howard e Murray Horton.
A reunião é suspensa às 16h38 e voltou a se reunir às 4.39 horas.
A reunião é interrompida às 16h48 para se reunir novamente às 17h00 da segunda-feira, 22 de maio de 2017.
CONFIRMADO ESTE & lt; Digite a data como 1ª, 2ª, 3ª, etc. & gt; DIA DE & lt; Enter MONTH AAAA & gt;
Prefeito Lianne Dalziel.
Plano Anual do Conselho 2017 - 18.
Câmara Municipal de Christchurch.
Local: Câmaras do Conselho, Escritórios cívicos,
53 Hereford Street, Christchurch.
Prefeito Lianne Dalziel.
Vice-prefeito Andrew Turner.
Conselheiro Vicki Buck.
Conselheiro Jimmy Chen.
Conselheiro Phil Clearwater.
Conselheira Pauline Cotter.
Conselheiro Mike Davidson.
Conselheiro David East.
Conselheira Anne Galloway.
Conselheiro Jamie Gough.
Conselheiro Yani Johanson.
Conselheiro Aaron Keown.
Conselheiro Glenn Livingstone.
Conselheiro Raf Manji.
Conselheiro Tim Scandrett.
Conselheiro Deon Swiggs.
Conselheira Sara Templeton.
Dr. Karleen Edwards.
Conselho Resolvido CAPL / 2017/00003.
Que as desculpas pelo atraso do conselheiro Swiggs sejam aceitas.
O conselheiro Keown / Conselheiro Cotter foi levado.
2. Declarações de Interesse.
Não foram registradas declarações de interesse.
3. Audiência de inscrições verbais para o projeto de plano anual 2017-18 na segunda-feira, 22 de maio de 2017.
O Conselho ouviu os seguintes apresentadores verbais:
Crusaders Limited Partnership - Hamish Riach e Grant Jarrold.
Multi-purpose Arena Trust (MPA) - Barry Maister e Stewart Mitchell.
O conselheiro Swiggs juntou-se à reunião em 5,29 horas.
Diamond Harbour Community Association - Richard Suggate.
Christchurch Children & # 8217; s Christmas Parade & # 8211; Peter Townsend.
Associação de residentes de Englefield - Irinka Britnell e Robyn Kitty.
Tim Baker & # 8211; apresentou sua apresentação (Anexo 1)
Linwood Community College - Linda Rutland e Jackie Maurice.
O Conselheiro do Oriente saiu da reunião às 18h37 e retornou às 18h38.
CONFIRMADO ESTE & lt; Digite a data como 1ª, 2ª, 3ª, etc. & gt; DIA DE & lt; Enter MONTH AAAA & gt;
Prefeito Lianne Dalziel.
Plano Anual do Conselho 2017 - 18.
Relatório do Comitê de Infraestrutura, Transporte e Meio Ambiente # 8211; 7 de junho de 2017.
4. Projeto do Fundo de Biodiversidade da Cidade de Christchurch.
1. Consideração do Comitê de Infraestrutura, Transporte e Meio Ambiente.
O Comitê aceitou a recomendação da equipe sem alteração.
2. Recomendações do pessoal.
Que o Comitê de Infra-estrutura, Transportes e Meio Ambiente recomenda ao Conselho:
1. Receba as informações contidas neste relatório.
2. Aprovar o estabelecimento de um Fundo de Biodiversidade de Christchurch para prestar assistência financeira aos proprietários para manter e melhorar a biodiversidade indígena, sujeito a:
uma. O Conselho aprovou financiamento de US $ 200.000 por ano ao projeto de Fundo de Biodiversidade de Christchurch, que será considerado para alocação no plano anual 2017/18.
3. Observa que o futuro financiamento de subvenção será considerado para inclusão no Plano de Longo Prazo 2018-2028.
4. Delegar autoridade para o Gerente Geral de Estratégia e Transformação para aprovar a alocação de US $ 80.000 para apoiar os proprietários de terras no programa Sítios de Importância Ecológica (SES) para o exercício de 2018/17.
5. Delegar autoridade ao Comitê de Infra-estrutura, Transportes e Meio Ambiente para considerar e aprovar os pedidos para o Fundo de Biodiversidade de Christchurch.
3. Recomendação do Comité de Meio Ambiente, Transportes e Meio Ambiente ao Plano Anual do Conselho 2017 - 18.
Que o Conselho:
1. Receba as informações contidas neste relatório.
2. Aprovar o estabelecimento de um Fundo de Biodiversidade de Christchurch para prestar assistência financeira aos proprietários para manter e melhorar a biodiversidade indígena, sujeito a:
uma. O Conselho aprovou financiamento de US $ 200.000 por ano ao projeto de Fundo de Biodiversidade de Christchurch, que será considerado para alocação no plano anual 2017/18.
3. Observa que o futuro financiamento de subvenção será considerado para inclusão no Plano de Longo Prazo 2018-2028.
4. Delegar autoridade para o Gerente Geral de Estratégia e Transformação para aprovar a alocação de US $ 80.000 para apoiar os proprietários de terras no programa Sítios de Importância Ecológica (SES) para o exercício de 2018/17.
5. Delegar autoridade ao Comitê de Infra-estrutura, Transportes e Meio Ambiente para considerar e aprovar os pedidos para o Fundo de Biodiversidade de Christchurch.
Conselheiro Templeton / Conselheiro Clearwater, levado.
Projeto do Fundo de Biodiversidade da Cidade de Christchurch.
Fundo de Biodiversidade de Christchurch.
Plano Anual do Conselho 2017 - 18.
Projeto do Fundo de Biodiversidade da Cidade de Christchurch.
1. Objetivo e Origem do Relatório.
Objetivo do Relatório.
1.1 Para que o Comitê de Infraestrutura, Transportes e Meio Ambiente considere o estabelecimento de um Fundo de Biodiversidade de Christchurch.
1.2 Para o Comitê de Infra-estrutura, Meio Ambiente e Meio Ambiente recomendar que o Conselho aprova o estabelecimento de um Fundo de Biodiversidade de Christchurch com um orçamento de US $ 200.000 alocado anualmente, condicionando o Conselho a aprovar US $ 200.000 de financiamento de concessões no plano anual 2017/2018.
Origem do Relatório.
1.3 Na reunião do Conselho de 21 de junho de 2018, o Conselho tomou nota (z, ii):
Essa equipe considerará este ano as opções para que uma Parceria de Biodiversidade de Christchurch seja financiada dentro dos orçamentos existentes, dependendo do modelo escolhido e do programa de trabalho para incluir a consideração da possibilidade de estabelecer um fundo de parceria de biodiversidade para incluir itens como esgrima e controle de pragas, através do próximo Plano Anual.
2.1 As decisões contidas neste relatório são de significância média em relação à Política de Participação e Atendimento do Conselho Municipal de Christchurch.
2.1.1 O nível de significância foi determinado pela consideração do montante do fundo e do impacto em toda a comunidade.
2.1.2 O envolvimento e consulta da comunidade descritos neste relatório refletem a avaliação.
3. Recomendações do pessoal.
Que o Comitê de Infra-estrutura, Transportes e Meio Ambiente recomenda ao Conselho:
1. Receba as informações contidas neste relatório.
2. Aprovar o estabelecimento de um Fundo de Biodiversidade de Christchurch para prestar assistência financeira aos proprietários para manter e melhorar a biodiversidade indígena, sujeito a:
uma. O Conselho aprovou financiamento de US $ 200.000 por ano ao projeto de Fundo de Biodiversidade de Christchurch, que será considerado para alocação no plano anual 2017/18.
3. Observa que o futuro financiamento de subvenção será considerado para inclusão no Plano de Longo Prazo 2018-2028.
4. Delegar autoridade para o Gerente Geral de Estratégia e Transformação para aprovar a alocação de US $ 80.000 para apoiar os proprietários de terras no programa Sítios de Importância Ecológica (SES) para o exercício de 2018/17.
5. Delegar autoridade ao Comitê de Infra-estrutura, Transportes e Meio Ambiente para considerar e aprovar os pedidos para o Fundo de Biodiversidade de Christchurch.
4.1.1 Atividade: Planejamento estratégico e política.
& middot; Level of Service: 17.0.33 The Biodiversity Strategy and Implementation Programme is reviewed, with associated annual programmes developed and implemented.
4.2 The following feasible options have been considered:
& middot; Opção 1 e # 8211; Establish the Christchurch Biodiversity Fund (preferred option).
& middot; Opção 2 e # 8211; Provide funds to existing nature conservation organisations.
& middot; Option 3 – Provide a one-off grant on a case by case basis to landowners for the Sites of Ecological Significance (SES) Programme.
4.3 Option Summary - Advantages and Disadvantages (Preferred Option)
4.3.1 The advantages of this option include:
& middot; Contributes to biodiversity conservation, restoration and enhancement across private land.
& middot; Facilitates the Council’s Significant Ecological Sites (SES) programme in developing long-term landowner relationships, by providing financial assistance towards management of SES and significant covenanted areas.
& middot; Directly supports the Christchurch District Plan objective to ensure that there is no net loss of biodiversity.
& middot; Complements other biodiversity funding available to landowners from Environment Canterbury and other agencies.
4.3.2 The disadvantages of this option include:
& middot; Is an additional cost to the Council.
The Christchurch District Plan.
5.1 The Council undertook ecological surveys across the Christchurch Plains and Banks Peninsula (during 2018 to 2018) in preparation for the review of our District Plans. The surveys identified Sites of Ecological Significance (SES) that were scheduled for protection in the proposed Christchurch Replacement District Plan. Further surveys to identify areas as having potentially significant indigenous vegetation and habitat types are planned.
5.2 The proposed Plan hearings, deliberations, decisions, appeals and mediations on sub-chapter ‘Indigenous Biodiversity and Ecosystems’ (within Chapter 9 Natural and Cultural Heritage) took place throughout 2018 and 2017, and were brought to a conclusion in April 2017. This process resulted in a policy to provide incentives and assistance to maintain and enhance indigenous biodiversity including a landowner support package with incentives, advice and guidance for managing Sites of Ecological Significance and for properties identified as potentially having scheduled indigenous vegetation and habitat types (Policy 9.1.2.15).
5.3 In response to the new Christchurch District Plan provisions Council staff have been working with Federated Farmers, Environment Canterbury, the Banks Peninsula Zone Committee and Beef and Lamb New Zealand on a pilot programme for properties with existing and potential Sites of Ecological Significance. The pilot will prepare individual property and/or catchment based Farm Biodiversity Plans (as specified in Policy 9.1.2.13 in the Christchurch District Plan). These Plans integrate biodiversity management into Farm Environment Plans and set out priorities for activities such as fencing, planting, pest and weed control, and farm management practices such as grazing and nutrient management. The pilot programme will begin in Port Levy and Pigeon Bay and there is $80,000 available within existing budgets for 2018/17 to fund grants to landowners.
5.4 Providing a land owner support package for scheduled Sites of Ecological Significance sites is equivalent to the support offered by Council to owners of heritage buildings that are similarly protected through the Christchurch District Plan. The Heritage Incentive Grant provides fund of approximately $760,000 per annum which is allocated to the owners of scheduled heritage buildings. The Heritage Team also provides advice to building owners on the conservation and maintenance of heritage fabric.
The Biodiversity Strategy 2008-2035.
5.5 The Council’s Biodiversity Strategy supports the provision of technical advice to landowners and contestable grants for biodiversity conservation work on private land, states that Council will support the work of Conservation Trusts in the covenanting of private land for biodiversity protection, and states that the Council will actively seek partnerships with institutional, community and businesses to promote, protect and enhance biodiversity.
5.6 The Council has implemented the Biodiversity Strategy goals in part by providing financial support, in 2018, through a 10 year Memoranda of Understanding with the Banks Peninsula Conservation Trust ($50,000 per annum), Port Hills Park Trust Board ($15,000), Summit Road Society ($20,000), Orton-Bradley Park Board ($50,000), Ōtamahua Quail Island Ecological Restoration Trust ($8,000), and the Avon-Heathcote Estuary Ihutai Trust ($11,000).
5.7 A stocktake of not-for-profit organisations with an environment or biodiversity mission has identified 50 groups in the greater Christchurch area. These groups are volunteer based and rely on donations and grants to fund their projects. Some of the larger groups have successfully obtained funding from government agencies. Smaller groups and individual landowners have limited options for funding biodiversity initiatives from public or private sources.
Environment Canterbury funding for biodiversity.
5.8 Environment Canterbury has over a million dollars available annually for the protection and restoration of biodiversity across the region. One of the three ‘flagship’ projects, the Te Waihora/Lake Ellesmere enhancement project, is partly within the Christchurch District. The Banks Peninsula and Christchurch West Melton Water Zone Committees administer the Immediate Steps funding for landowners, with $100,000 allocated by each committee each year. The funding is available to support on the ground actions which improve the ecosystem health of springs, wetlands and streams – such as fencing, weed and pest control.
Proposed Biodiversity Partnership and funding support.
5.9 During the Council 21 June 2018 meeting, staff were requested to consider options for a Christchurch Biodiversity Partnership to be funded within existing budgets, and depending on the model chosen, to consider a fund for work such as fencing and pest control, through the 2017/18 Annual Plan. Staff have worked with stakeholders to develop the terms of reference for the Biodiversity Partnership and the associated funding.
5.10 The Christchurch Biodiversity Fund would enable private landowners with SES (or potential SES to be scheduled through a future plan change) or with significant sites protected by a covenant to apply for practical assistance for fencing and pest control on a cost sharing basis. The availability of assistance would encourage and support landowners to participate in the ongoing programme and identify and protect SES across the Christchurch Plains and Banks Peninsula.
5.11 A contestable Christchurch Biodiversity Fund would complement existing partnerships, the work of the park rangers on public land and the Water Zone Committees’ Immediate Steps funding for enhancement of riparian areas. The Fund would enable economies of scale for pest control, result in a net increase in biodiversity values, and strengthen landowner relationships with neighbours and the Council.
6. Option 1 – Christchurch Biodiversity Fund, Contestable grant (preferred)
6.1 To establish a Biodiversity Fund of $200,000 per annum to facilitate and encourage protection of Sites of Ecological Significance on private land within the Christchurch City Council jurisdiction. This will be conditional upon the Council approving a budget of $200,000 for the proposed Biodiversity Fund in the 2017/2018 draft Annual Plan. The draft description of the fund, eligibility standards and criteria for evaluation of applications is attached (Attachment A: Christchurch Biodiversity Fund).
6.2 Deliver on the pilot project and allocate $80,000, available within existing budgets, to the Christchurch Biodiversity Fund for the 2018/17 financial year.
Impact on Mana Whenua.
6.3 This option involves a minor decision in relation to ancestral land or a body of water or other elements of intrinsic value. In the long term, the decision will improve Ngāi Tahu cultural values by improving the quality of ecosystems associated with land, freshwater and the coast.
Community Views and Preferences.
6.4 Landowners with covenanted areas or SES view the Christchurch Biodiversity Fund as assisting them with offsetting costs for managing these areas. It is likely that it will be welcomed by the community, as improving biodiversity is perceived as a public good.
6.5 None for 2018/17.
6.6 An annual fund of $200,000, subject to the Council’s approval in the 2017/2018 draft Annual Plan.
6.7 Annual administration costs to be absorbed within existing budgets.
Risks and Mitigations.
6.9 Risk: Public funds could be viewed as being used for private gain.
6.10 Mitigated by:
& middot; Funding is limited to areas meeting criteria for eligibility and prioritised for ecological gains.
& middot; Funding is specifically used for fencing, planting and pest control to protect biodiversity (see Attachment 1).
& middot; The Infrastructure Transport and Environment Committee oversees allocation of the Biodiversity Fund.
& middot; Costs are reimbursed on receipt and work having been checked and signed off by a Council officer.
Option Summary - Advantages and Disadvantages.
6.11 The advantages of this option include:
& middot; Contributes to biodiversity conservation, restoration and enhancement across private land.
& middot; Directly facilitates the Council’s SES programme in developing long-term landowner relationships, by providing financial assistance towards management of SES’s and covenanted areas.
& middot; Directly supports the Christchurch District Plan objective to ensure that there is no net loss of biodiversity.
& middot; Complements other biodiversity funding available to landowners from Environment Canterbury and other agencies.
6.12 The disadvantages of this option include:
& middot; Additional cost to the Council.
7. Option 2 – Fund existing Partnerships.
7.1 The Council allocates $200,000 to the Banks Peninsula Trust and Queen Elizabeth II Trust to distribute in accordance with the criteria in the Christchurch Biodiversity Fund. This will be conditional upon the Council allocating a grant fund of $200,000 in the 2017/2018 draft Annual Plan.
7.2 The level of significance of this option is medium, see section 2 of this report .
Impact on Mana Whenua.
7.3 This option involves a minor decision in relation to ancestral land or a body of water or other elements of intrinsic value. In the long term, the decision will improve Ngāi Tahu cultural values by improving the quality of land, freshwater and the coast.
Community Views and Preferences.
7.4 The Banks Peninsula Conservation Trust (BPCT) and QEII National Trust (QEII) have well established and good relationships with landowners on Banks Peninsula. Currently BPCT receives $50,000 per annum from the Council and QEII receives no financial support. Both Trusts would welcome additional funding.
Alignment with Council Plans and Policies.
7.5 This option is consistent with Council’s Plans and Policies.
7.6 An annual fund of $200,000, which will be considered in the 2017/2018 draft Annual Plan.
7.7 Some additional funding for administration.
Risks and Mitigations.
7.9 Risk: Fund not administered effectively.
7.10 This will mitigated by:
& middot; As per the existing Memorandum of Understanding (MOU) with BPCT, a three year project plan will be agreed between the Council and BPCT at the commencement of the first year of funding and every three years thereafter. The Project Plan will demonstrate how outcomes contribute to the objective of improving biodiversity in SES’s and covenants on private land.
& middot; An MOU will be agreed as above with QEII.
7.11 Implementation dependencies – Review MOU or establish a contract with Banks Peninsula Conservation Trust, establish an MOU or a contract with QEII Trust.
7.12 An annual report will be provided by 31 st October each year on the use of the funding.
7.13 The Council, BPCT and QEII will hold a meeting by 30 th November each year to discuss the reports. Other meetings will be held as considered necessary.
Option Summary - Advantages and Disadvantages.
7.14 The advantages of this option include:
& middot; Contributes to biodiversity conservation, restoration and enhancement across private land.
& middot; Directly supports the Christchurch District Plan objective to ensure that there is no net loss of biodiversity.
& middot; Builds on existing management support for covenants provided to private land owners by QEII and BPCT.
& middot; Independent providers with established relationships with landowners.
7.15 The disadvantages of this option include:
& middot; Staff capacity of partners is already limited so they may be unable to administer the fund and meet reporting requirements without recruiting additional staff.
& middot; Perceived inequities as other Trusts and Societies do not receive funding.
& middot; Not directly associated with Council and its ongoing SES programme.
& middot; Councillors are not involved in considering and approving applications.
8. Option 3 – Status quo.
8.1 The Council provides a one-off grant of $80,000 to landowners on a case by case basis to implement the Significant Ecological Sites (SES) programme in the 2018/16 financial year.
8.2 The level of significance of this option is medium, see section 2 of this report .
Impact on Mana Whenua.
8.3 This option involves no decision in relation to ancestral land or a body of water or other elements of intrinsic value. In the long term, the decision will not change Ngāi Tahu cultural values relating to the quality of land, freshwater and the coast.
Community Views and Preferences.
8.4 Landowners with covenanted areas or SES would prefer a Christchurch Biodiversity Fund to assist them in offsetting costs for managing these areas.
Alignment with Council Plans and Policies.
8.5 This option is not consistent with Council’s Plans and Policies.
Risks and Mitigations.
8.8 Risk: landowners do not participate in SES programme and/or long term SES decline.
8.9 Mitigation: focus on developing relationships and advocating other sources of funding.
8.10 Implementation dependencies – Nenhum.
Option Summary - Advantages and Disadvantages.
8.11 The advantages of this option include:
& middot; No additional costs to the Council.
8.12 The disadvantages of this option include:
& middot; District Plan policies and Christchurch Biodiversity Strategy actions are not implemented.
& middot; Failure to effectively roll out the programme to identify and protect SES.
& middot; Perceived unfairness as fencing, planting and managing pests to protect biodiversity on private land is perceived as a public good.
Christchurch Biodiversity Fund.
Confirmation of Statutory Compliance.
Compliance with Statutory Decision-making Requirements (ss 76 - 81 Local Government Act 2002).
(a) This report contains:
(i) sufficient information about all reasonably practicable options identified and assessed in terms of their advantages and disadvantages; e.
(ii) adequate consideration of the views and preferences of affected and interested persons bearing in mind any proposed or previous community engagement.
(b) The information reflects the level of significance of the matters covered by the report, as determined in accordance with the Council's significance and engagement policy.
Brenda Greene - Senior Advisor Natural Environment.
Clive Appleton - Team Leader Natural Environment.
Helen Beaumont - Head of Strategic Policy.
Brendan Anstiss - General Manager Strategy and Transformation.
Council Annual Plan 2017 - 18.
Council Annual Plan 2017 - 18.
5. 2017-18 Annual Plan.
1. Purpose of Report.
1.1 The Council has recently undertaken public consultation in respect of the information prepared for the draft 2017-18 Annual Plan.
1.2 The purpose of this report is to present an analysis of the submissions made through the consultation process, the outcome of the Council’s deliberations to date, and recommendations for consideration before the Council adopts the Plan.
2. Staff Recommendations.
That the Council:
1. Receives the information in the report and attachments;
2. Adopts the Mayor’s recommendations set out in Attachment B;
3. Adopts the summary of the rates impact of the proposed changes to the draft 2017-18 Annual Plan set out in Attachment C;
4. Adopts the proposed changes to the Council’s capital programme in the draft 2017-18 Annual Plan set out in Attachment D;
5. Adopts the proposed changes to the Council’s operating expenditure in the draft 2017-18 Annual Plan set out in Attachment E;
6. Adopts the proposed changes to the policies, fees and charges in the draft 2017-18 Annual Plan set out in Attachment F;
7. Adopts the minor changes to levels of service set out in Attachment G;
8. Adopts the 2017-18 Annual Plan, comprising the draft 2017-18 Annual Plan and the changes set out in Attachments C, D, E, F, and G adopted by resolutions 3-7 above;
9. Authorises the Chief Financial Officer and the Head of Financial Management (jointly) to borrow in accordance with the Liability Management Policy sufficient funds to enable the Council to meet its funding requirements as set out in the 2017-18 Annual Plan;
10. Authorises the Chief Financial Officer to make any amendments required to ensure the published 2017-18 Annual Plan aligns with the resolutions passed by the Council;
11. Applies Option 2 of Clause 6(3) of the Canterbury Earthquake (Rating) Order 2018 (as extended by the Greater Christchurch Regeneration Act 2018);
12. Grants an exemption under section 7 of the Local Government Act 2002 in respect of Tuam Limited, a Council-Controlled Organisation.
13. Having set out rates information in the Funding Impact Statement contained in the 2017-18 Annual Plan (adopted by the above resolutions) the Council proposes to set and assess those rates and for that purpose:
14. Resolves to set the following rates under the Local Government (Rating) Act 2002 for the 2017-18 financial year, commencing on 1 July 2017 and ending on 30 June 2018 (all statutory references being to the Local Government (Rating) Act 2002):
(a) a uniform annual general charge under section 15(1)(b) of $117.56 (incl. GST) per separately used or uninhabited part of a rating unit;
(b) a general rate under sections 13(2)(b) and 14 set differentially based on property type, as follows:
(Farming and Forestry)
(c) a water supply targeted rate under section 16(3)(b) and 16(4)(b) set differently depending on whether a property is connected or capable of connection to the on-demand water reticulation system as follows:
(d) a restricted water supply targeted rate under sections 16(3)(b) and 16(4)(a) on all rating units with one or more connections to restricted water supply systems of $183.60 (incl. GST) for each standard level of service received by a rating unit.
(e) a land drainage targeted rate under sections 16(3)(b) and 16(4)(a) on all rating units in the serviced area of 0.034435 cents per dollar of capital value (incl. GST);
(f) a sewerage targeted rate under sections 16(3)(b) and 16(4)(a) on all rating units in the serviced area of 0.069581 cents per dollar of capital value (incl. GST);
(g) a waste minimisation targeted rate under sections 16(3)(b) and 16(4)(b) set differentially depending on whether a full or partial service is provided, as follows:
Per separately used or inhabited part of a rating unit.
Per separately used or inhabited part of a rating unit.
The full service charge is assessed on every separately used or inhabited part of a rating unit in the serviced area. The partial service charge is assessed on every separately used or inhabited part of a rating unit outside the kerbside collection area, where a limited depot collection service is available (75% of the full rate). Where ratepayers elect and the Council agrees, additional levels of service may be provided. Each additional level of service will be rated at the full service charge.
(h) a water supply fire connection targeted rate under sections 16(3)(b) and 16(4)(a) on all rating units receiving the benefit of a water supply fire connection of $111.75 (incl. GST) per connection;
(i) an excess water supply volumetric targeted rate under section 19(2)(a) set for all land connected to a water supply and metered for extraordinary use during the rating year of $0.75 (incl. GST) per m3 or any part of a m3 for consumption in excess of that assessed by the water supply targeted rate for each rating unit;
For example, if a rating unit is assessed $750 for the water supply targeted rate, that rating unit’s consumption allocation is 1,000m3 ($750 divided by 75c/m3). Liability for the excess water supply volumetric targeted rate commences when consumption commences of the 1001 st cubic metre by that rating unit.
(j) an active travel targeted rate under section 16(3)(a) and 16(4)(a) of $20 (incl. GST) per separately used or inhabited part of a rating unit;
14 Resolves that all rates be due in four instalments, and sets the following due dates for payment:
15 November 2017.
15 February 2018.
15 September 2017.
15 December 2017.
30 November 2017.
28 de fevereiro de 2018.
Where the instalment areas are defined geographically as follows:
Includes generally the Central City and the suburbs of St Albans, Merivale, Mairehau, Papanui, Riccarton, Addington, Spreydon, Sydenham, Beckenham, Opawa and Banks Peninsula.
Includes generally the suburbs of Shirley, New Brighton, Linwood, Woolston, Mt Pleasant, Sumner, Cashmere and Heathcote.
Includes generally the suburbs of Belfast, Redwood, Parklands, Harewood, Avonhead, Bishopdale, Ilam, Fendalton, Hornby, Templeton and Halswell.
15 Resolves to add the following penalties to unpaid rates:
(a) a penalty of 10 per cent will be added to any portion of any instalment not paid for instalments one to four on the following dates:
21 November 2017.
20 de fevereiro de 2018.
20 September 2017.
20 December 2017.
5 September 2017.
5 December 2017.
(b) an additional penalty of 10 per cent will be added on 1 October 2017 to any rates assessed, and penalties added, before 1 July 2017 and which remain unpaid on 1 October 2017;
(c) a further penalty of 10 per cent will be added if any rates to which a penalty has been added under (b) above remain unpaid on 1 April 2018.
3.1 Procedural matters.
3.2 The Council prepares and adopts an Annual Plan for each financial year (s.95(1) Local Government Act 2002);
3.3 As required by the Act, this year’s Annual Plan:
(a) contains the proposed annual budget and funding impact statement for 2017-18;
(b) identifies any variation from the financial statements and funding impact statement in the Council’s 2018-25 Long term Plan (as amended in 2018);
(c) provides integrated decision-making and co-ordination of the Council’s resources; e.
(d) contributes to the accountability of the Council to the community.
3.4 The Council prepared a Consultation Document for the purpose of encouraging public participation in the decision-making process. This document and the underlying information it relied on were made available to members of the public, who were given the opportunity to present their views and preferences in response;
3.5 The submissions received have been analysed by staff to identify the matters commented on, the reasons for those comments, and the overall themes that emerged from the consultation process. This information was provided to the Mayor and Councillors before they heard oral submissions and also during the course of their deliberations. It is attached as Attachment A.
3.6 The result of the process to date is reflected in the changes to the draft Annual Plan recommended by the Mayor in Attachment B . The rates impact of the changes, if adopted, and the effect they would have on the Council’s capital programme, operating expenditure, policies, and fees and charges are set out in Attachments C – F. Minor changes to levels of service are contained in Attachment G ;
3.7 The Attachments attached to this report are therefore as follows:
Attachment A : analysis of submissions;
Attachment B: the Mayor’s recommendations;
Attachment C: a summary of the rates impact of the proposed changes to the draft 2017-18 Annual Plan;
Attachment D: the proposed changes to the Council’s capital programme in the draft 2017-18 Annual Plan;
Attachment E: the proposed changes to the Council’s operating expenditure in the draft 2017-18 Annual Plan;
Attachment F: the proposed changes to policies, fees, and charges in the draft 2017-18 Annual Plan;
Attachment G: minor changes to levels of service.
Attachment H: 9 th March Council report on Strategic Assets.
3.8 Financial Overview.
3.9 Financial changes between the Draft and recommended Final Annual Plan result have resulted in a slight reduction from the 5.5% originally proposed in the Draft Plan. The rate increase for existing ratepayers is 5.41% as shown in Attachment C.
3.10 Capital changes as detailed in Attachment D will result in additional borrowing of $3 million. The key changes are the return of the Nurses Chapel project to its original timing, costs relating to the Port Hills fire recovery, and bringing forward the Estuary Edge and Natural Waterways spend.
3.11 Operational changes are detailed in Attachment E. The total operational increase is $1.2 million, (excluding social housing which is not funded from rates), the most significant of which relates to costs associated with the Port Hills recovery.
3.12 This additional capital and operational spend is offset by higher than expected rating growth during 2018/17, and higher forecast Order in Council rates income during 2017/18 which have helped contain the rates increase to existing ratepayers.
3.13 The Revised interest rate forecasts have resulted in $350,000 more funds being available for distribution from the Capital Endowment Fund during 2017/18. The total now available for distribution is $471,000, assuming no further allocations are made during 2018/17.
3.14 There are three minor changes to fees and charges as detailed in Attachment F.
3.15 Legal Considerations.
3.16 The Consultation Document and the underlying information it relied on was prepared and adopted by the Council in accordance with the requirements of section 95A of the LGA 2002;
3.17 One of the roles of the Mayor is to lead the development of an Annual Plan (s.41A of the Act). This is reflected in the Mayor’s recommendations in respect of proposed changes to the draft 2017-18 Annual Plan, set out in Attachment B ;
3.18 The Canterbury Earthquake (Rating) Order 2018 enables the Council to decide, for each financial year, to assess rates during the rating year rather than only at the start of the year (Option 2 clause 6(3) of the Order). The reason is so that rates in Christchurch can reflect changes in capital value as a result of building, demolition, and subdivision work since the earthquakes;
3.19 It is recommended that the Council resolves to apply Option 2 for the 2017-18 year, the last opportunity for it to do so before the Order expires on 1 July 2018;
3.20 Section 7 of the LGA 2002 allows the Council to exempt a small organisation in which it holds the majority of shares, and is not a Council-Controlled Trading Organisation, from being a Council-Controlled Organisation for the purposes of the Act. The Council must do this by way of resolution, having taken into account the nature and scope of the activities provided by the organisation and the costs and benefits, if an exemption is granted, to the Council, the organisation, and the community (s.7(5)).
3.21 Tuam Limited was established by the Council as a vehicle for the Council’s interests in the old Civic Offices building in Tuam Street. Extensive earthquake damage meant the building was demolished.
3.22 Staff in the Council’s Financial Management Unit advise that Tuam Limited has therefore ceased being a Council-Controlled Trading Organisation (i. e. operating a trading undertaking for the purpose of making a profit).
3.23 They further advise that once the payment of a dividend of surplus cash is made on 28 June 2017 (subject to Council approval on 22 June) Tuam Limited will have minimum assets and therefore no ability to trade.
3.24 The effect of the exemption will be that the directors of Tuam Limited will no longer be required to comply with the reporting obligations contained in the LGA 2002, including the preparation of audited financial accounts and statements of intent.
3.25 If approved, the exemption will remain in place only whilst Tuam Limited continues to be a non-trading entity. It may be revoked at any time should the company be activated for any particular purpose.
3.27 The Consultation Document identified significant or material differences between the proposed 2017-18 Annual Plan and the content for that year of the 2018-25 Long Term Plan. To comply with s.95A of the LGA 2002, these matters were explained in a way that could be readily understood by interested or affected people and which informed the discussions between the Council and its communities;
3.28 Members of the public were able to make submissions in response to the Consultation Document and its underlying information from 20 March to 28 April 2017;
3.29 Written feedback could be provided by completion of a submission form, either on-line or in hard copy form, email message, letter, or hand delivery to the Hereford St Civic Offices;
3.30 The Council also invited Informal feedback through social media such as Facebook and Twitter;
3.31 Nineteen ‘Have your Say’ events (or ‘drop in’ sessions’) were held by Community Boards across the City and in Banks Peninsula. These gave people the opportunity to share with elected members their views on the proposals included in the draft Annual Plan;
3.32 The Council provided note-takers to capture feedback, and staff were present to answer questions. Computer terminals were available for people wanting to make on-line submissions at these events;
3.33 The Council received submissions from 1,491 individuals and organisations, including all seven Community Boards. This included 828 pro forma submissions on matters relating to New Brighton. Approximately 100 submitters, and each Board, presented their views to the Mayor and Councillors at public hearings held between 16-22 May 2017;
3.34 Council staff considered all submissions received and provided information on them to the Mayor and Councillors prior to the commencement of the hearings. The analysis undertaken identified the matters submitted on, the reasons for comments made by submitters, and the overall themes that developed;
3.35 To assist with their deliberations, the Mayor and Councillors asked a number of questions of staff and sought information from them during the public hearings. Since then additional requests for information have been made and responded to by staff in a thorough and timely way, with all matters uploaded in spreadsheets on the Council’s intranet site (the Hub).
Analysis of Submissions.
Changes to Policies and the Fees & Charges Schedule.
Minor Changes to Levels of Service.
9th March Council Report - Strategic Assets.
Ian Thomson - Senior Legal Advisor, Governance.
Steve Ballard - Manager Funds and Financial Policy.
Bruce Moher - Manager Planning & Reporting Team.
Diane Brandish - Head of Financial Management.
Peter Ryan - Head of Performance Management.
Diane Brandish - Head of Financial Management.
Peter Ryan - Head of Performance Management.
Carol Bellette - General Manager Finance and Commercial (CFO)

No comments:

Post a Comment